ယခုလာမည့္ ၂၀၁၃ - ၂၀၁၄ ပညာသင္ႏွစ္၏ ပညာေရးက႑တြက္ ဘတ္ဂ်က္ကို
ေငြက်ပ္ကိုး ဘီလီယံအထိ တိုးျမႇင့္အသံုးျပဳသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး
ေဒါက္ တာျမေအးကေျပာၾကားခဲ့သည္။
အဆိုပါဘတ္ဂ်က္ေငြကို အဆင့္ျမႇင့္ပညာေရးက႑ႏွင့္ အေျခခံပညာေရးက႑တို႕တြင္
လိုအပ္ သည့္ ေနရာမ်ား၌
အသံုးျပဳသြားမည္ျဖစ္ကာ ဥပမာအားျဖင့္ အဆင့္ျမႇင့္ပညာေရးက႑အား အာဆီယံ အဆင့္ အတန္းႏွင့္အညီ တကၠသိုလ္မ်ား၏ အရည္အေသြးဆန္းစစ္မႈမ်ားျပဳလုပ္ရာတြင္
အသံုးျပဳသြား မည္ျဖစ္ကာ အေျခခံပညာေရးပညာေရးေက်ာင္းမ်ားတြင္လည္း လိုအပ္လ်က္ရွိေသာ ဆရာ၊
ဆရာမ အင္အားကို ျဖည့္တင္းသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ထို႕အျပင္ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းသား၊
ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ ေက်ာင္းသားဦးေရႏွင့္ အေဆာက္ အအံုမ်ား ညီမွ်ေစရန္ ေက်ာင္းေဆာင္သစ္မ်ား
ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္မွခ်မွတ္ေပးထားေသာ ဘတ္ဂ်က္ေငြမ်ားကို
ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးစနစ္၏ အား နည္းေနေ သးေသာေနရာမ်ားတြင္ အဓိကထားသံုးစြဲသြားရမည္ျဖစ္ၿပီး
နာဂတ္ပညာေရး စနစ္ ကာင္းမြန္ေစရန္ အတြက္ ရည္မွန္းကာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံဝိဇၨာႏွင့္ သိပၸံပညာ ရွင္ အဖြဲ႕ဥကၠ႒ ဦးသန္းဦးက
ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထုိ႕သို႕ ပညာေရးအသံုးစရိတ္ကုိ တိုးျမႇင့္လိုက္သကဲ့သို႕
ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ အဆင့္ျမႇင့္ပညာေရး က႑ ေရရွည္စီမံကိန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္မႈတြင္တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္
ေရြးခ်ယ္ေရးစနစ္လည္း ပါဝင္ ေၾကာင္း တကၠသိုလ္မ်ားဗဟိုေကာင္စီ အစည္းအေဝးဖြင့္ပြဲတြင္
ႏိုင္ငံေတာ္ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာ စိုင္းေမာက္ခမ္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အဆိုပါစီမံကိန္း လုပ္ငန္းမ်ားတြင္
အာဆီယံေဒသတြင္းႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ ဘြဲ႕ႀကိဳႏွင့္ဘြဲ႕လြန္ သင္တန္းမ်ားတြင္
ပညာသင္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္တိုးျခင္း၊ ကုိယ္ပိုင္တကၠသိုလ္ ဥပေဒျပဌာန္းျခင္း၊ လြတ္လပ္ ေသာ စီမံခန္႕ခြဲမႈတည္ေဆာက္ျခင္း၊
အဆင့္ျမႇင့္ပညာအဆင့္တြင္ အဂၤလိပ္စာဘာသာ တိုးျမွင့္သင္ ၾကားျခင္းႏွင့္ စက္မႈအသက္ေမြးပညာက႑
တိုးျမႇင့္ေဆာင္ရြက္ေရး တို႕ပါဝင္ေၾကာင္း ၎ကထပ္မံ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
တကၠသိုလ္ပညာေရးက႑တြင္ ႏိုင္ငံျခားတကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္
ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေသာ နားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာေရးထိုးျခင္းကဲ့သုိ႕ေသာ ကိစၥမ်ားတြင္ ဗဟိုဦးစီးခ်ဳပ္ကိုင္မႈမ်ားေၾကာင့္
အဆင့္ဆင့္ၾကန္႕ၾကာ မႈမ်ားရွိေနၿပီး တကၠသိုလ္မ်ားအတြက္ ဘတ္ဂ်က္ခြဲေဝမႈႏွင့္ သံုးစြဲခြင့္ရရွိထားမႈသည္
အကန္႕အသတ္ မ်ားရွိေနေသးေၾကာင္း ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရးလုပ္ငန္း အတြဲ(၁) အစီရင္ခံတြင္
ေဖာ္ျပ ထားေၾကာင္း သိရွိရသည္။
No comments:
Post a Comment